17. listopadu 2009 –– produkty –– Zuzana Dobrovolná

Švédský, čistý, silný a světově proslulý destilát má nový obal. Ke třicátému výročí vzniku a zahájení prodeje rozjela Absolut Vodka odvážný projekt pod heslem V ABSOLUTním světě nejsou žádné předsudky. Vznikla tak nahá láhev bez nálepky jako limitovaná edice, upozorňující na sexuální předsudky ve společnosti.

Už říjnu se po celém světě objevila skleněná, čistě provedená láhev. Tento nápad vznikl vizuálně, leč bez konceptu již v roce 1979, kdy Absolut Vodka vznikla. Švédští návrháři Gunnar Broman a Hans Brindfors našli design láhve na konci sedmdesátých let ve starožitnictví uprostřed starého Stockholmu. O třicet let později mají konzumenti možnost tuto láhev držet v rukou, ovšem bez loga Absolut a označení.

Diskrétní a snadno odstranitelná nálepka s kampaní, povzbuzuje spotřebitele zbavit se své nálepky a umožňuje i diskuzi na stránkách společnosti o LGBT komunitě. Ve spolupráci s muži uznávaným časopisem Fantastic Man podpořila Absolut vodka i 24 stránkovou přílohu s osobními rozhovory s různými menšinami. Pokus o odhození nálepek, zařazení do skupin a vyvrácení mylných představ i předsudků se jim v 21. století rozhodně počítá k pozitivní image.

„Poprvé jsme se odvážili čelit světu úplně nazí. Dali jsme lahve bez označení a bez loga do prodeje, manifestující myšlenku, že bez ohledu na to, co je na vnější straně není tak důležité. To, na čem opravdu záleží je to, co je uvnitř každého z nás. Láhev celkově vizuálně projevuje naší víru v rozmanitost a naše stanovisko, pokud jde o sexuální identity. Samozřejmě jde také o nádherný kus jemného minimalistického designu, sběratelského kusu limitované edice,“ řekla Kristin Hagbard, PR manažerka společnosti Absolut.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-jYPlIc_Sw0[/youtube]

Video: Rozhovor s tvůrci kampaně Gert Jonkers a Jop van Bennekom

Limitovaná edice není u Absolut Vodky nic nového. Nejenže vyrábějí nejrůznější příchutě a reklamní kampaní se snaží podporovat různé názory, včetně provokací, vzniklo již desítky designů pro jejich lahve. Jelikož jsou neustále napodobovány i parodovány, znamená to, že třicátý rok pro ně rozhodně není poslední.

Čtěte samostatný článek Absolut Vodka představila edici Absolut Masquerade

Foto a zdroj: Absolut