16.07.2013 –– technika –– Jakub Sochor

Modelová paleta automobilky Škoda bude letos rozšířena o novou karosářskou verzi modelu Rapid. Půjde o hatchback nižší střední třídy, jehož prostřednictvím dostává moderní tvarový směr české automobilky nový, v tomto případě kompaktní rozměr. Škoda Rapid Spaceback bude oficiálně představen na frankfurtském autosalonu.

Model Rapid se úspěšně etabloval jako vůz, který patří mezi průkopníky nového designového jazyka své značky. Ten se vyznačuje ostře řezanými rysy, důrazem na nadčasovou eleganci a modernizovanými charakteristickými znaky, mezi něž patří maska chladiče a optika zadních svítilen, stylizována do písmene C. Vůz je nabízen s karoserií liftback – ta ale bude na podzim doplněna sportovněji vyhlížejícím hatchbackem, experimentujícím se ztvárněním zádě, který kromě dynamických proporcí zaujme položkami volitelné výbavy, kde najdeme panoramatickou střechu či rozměrné zadní okno. Nutno dodat, že oba tyto prvky výrazně přispívají vizuální stránce vozu – umocňují atraktivitu ostře řezaných linek a zvyšují originalitu vozidla.

I přes to, že Rapid Spaceback spadá do kategorie hatchbacků, po estetické stránce tuto třídu překračuje. Je to dáno zejména přídavným oknem, jež se nachází v prostoru D-sloupku, který zaujme sportovním zkosením. Důraz na design je patrný také na přídi s chromovými rámečky kolem mlhových světel.

Největší pozornost zasluhuje záď, na níž jsou patrné stylové vazby na liftback Rapid. Světlomety, navržené dle pravidel aktuálního designového jazyka, korespondují s již zmíněnou položkou volitelné výbavy, a sice rozměrným zadním oknem, které ozvláštňuje zadní partie hatchbacku a také zvýrazňuje plochu pátých dveří, tvořenou čtyřmi různě velkými plochami. Zavazadlový prostor pojme 415 litrů objemu.

Rozvor náprav (2 602 milimetrů) je shodný s liftbackem Rapid. Oproti němu je však karoserie Spaceback sportovnější. Zároveň také vyplňuje mezeru v modelové paletě svého výrobce, kde kompaktní hatchback delší dobu chyběl. Avšak, jak již bylo řečeno, Rapid Spaceback přesahuje rámec hatchbacků nižší střední třídy a rozvíjí tvarové hodnoty značky, jejichž průkopníkem je studie Vision D z roku 2011.

Čtěte všechny články na téma Škoda Autoauto

Foto a zdroj: Škoda Auto