28.12.2018 –– technika –– Ondřej Krynek

Dnes je sportovně-užitkový vůz součástí produktového portfolia každé velké automobilky včetně české Škody Auto. Její první takový vůz se jmenoval Škoda Trekka a je více jak 50 let starý. Překvapením je, že se nevyráběl v Československu, ale na Novém Zélandu a tak se u nás téměř nevyskytoval až donedávna.

„Celkem v novozélandském městě Otahuhu vznikly téměř tři tisíce těchto vozů, které můžeme nazvat předchůdci dnešních SUV značky Škoda. Do Evropy se dostalo v nedávné době jen několik exemplářů, jeden z nich se právě nyní stává součástí sbírky Škoda Muzea, další v plně provozuschopném stavu vlastní majitel z jižní Moravy,“ uvádí zástupci automobilky k vozu Škoda Trekka, který nedávno oslavil 50 let.

„Trekka, historicky první automobil navržený a vyráběný na Novém Zélandu, byl společným dílem automobilky Škoda, novozélandského importéra mladoboleslavské značky a tamních specializovaných firem. Z Mladé Boleslavi byly v rozloženém stavu dodávány kompletní technické skupiny (motor, převodovka, nápravy) vozu Škoda Octavia. Podvozek se lišil především zkrácením rozvoru z 2 389 mm na 2 165 mm. Na něj se pak montovala karoserie, která byla společným dílem britského designéra George Taylora a někdejšího vedoucího vývoje karoserií automobilů Škoda Josefa Velebného,“ dodávají.

Čtěte další články na téma autoŠkoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto